Seminggu,7 Hari,168 Jam,10080 minit,604800 saat

Pejam celik..pejam celik..pejam celik dah seminggu aku di sini...sepanjang di sem baru nie macam-macam perkara telah terjadi tanpa aku sedari jugak....haha..dan hampir seminggu jugak aku pergi kelas lebih awal dari biasa berbanding sem lepas dengan bertolak lebih awalnya kerana jarak jauh kolej dan kelas yang pasti menguji mental+fizikal diri ini(boleh jadi atlit jarak jauh nie)...apakah daya aku hanya menerima dan redha dengan ketentuan pihak UiTM....haha..tapi bersyukurla an sekurang-kurang aku mempunyai penempatan berbanding orang lain lagi-lagi penduduk di Afrika tue(jauh sungguh imaginasi)...aku sentiasa berharap bila start masuk kelas itu,lecturer yang aku dapat semuanya bagus-bagus dan terbaekla untuk sem ini(dan lecturer sem nie memang terbaekkk)....hehehe...seperti hajat dan harapan aku sebelum ini,aku harap diri ini tak 'down' dan berputus asa untuk score seperti sem lepas...aku sentiasa berharap orang di sekeliling aku support diri ini(itulah membuat aku semakin kuat)...ALHAMDULILLAH,keluarga,kawan-kawan dan sape-sapela setakat nielah yang membuat aku tabah untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran di sini...terima kasih semua tapi kadang-kadang adae jugak sesetengah orang tak berpuas hati dengan sikap,perbuatan dan  banyak lagilah tentang kita an...ada aku kesah ke??tak kot,selagi aku membuat perkara yang betul dan benda yang disukai oleh ALLAH...maybe,i will just go on jerrr..kenapa kita nak kisah pandangan orang lain kan jika kita sendiri mengetahui sape betol...kadang-kadang kita tidak boleh memuaskan hati semua orang...jadi,apa kata kita puaskan hati diri sendiri dulue.itulah yang dapat menggembirakan kita an..tak yah nak sedih-sedih...lagipun,perjalanan aku masih jauh lagi kot,ini pun baru titik permulaan bagi aku...siapa tahu masa depan kan??mesti banyak cabaran dan rintangan yang menanti tanpa diduga...tapi aku pasti cuba yang terbaek dan berusaha untuk menghadapinya walaupun sesukar manapun halangan itu pasti tidak akan mampu melawan semangat perjuangan aku ini...now it begin,smile alwaz :)

2 comments:

  1. btol3 ! susah nak puaskan ati orang lain .

    huhu .

    chayork !

    p/s : jef stady uitm kt mane sekarang ek ?

    ReplyDelete
  2. yup2..hehe..jeff study kat uitm dungun fiza=)

    ReplyDelete